عکاسی از رودخانه ها / عکاسی از آبشارها / آموزش عکاسی از رودخانه ها

عکاسی ۱۸ تیر ۱۳۹۹ بدون دیدگاه

عکاسی از رودخانه ها / عکاسی از آبشارها / آموزش عکاسی از رودخانه ها / آموزش عکاسی از آبشارها

عکاسی از رودخانه ها / عکاسی : هنگامی که مشغول کوه پیمایی در جایی بکر هستید و یا در ییلاقی پیاده روی می کنید ممکنست به آبشار یا رودخانه ای زیبا برخورد کنید، جذابیت و تازگی آبشار ها همیشه در عکس های این گونه مناظر دیده می شود.

در این مطلب میخوانید:

یکی از راههای ثبت حرکت و چرخش آبهای روان استفاده از سرعت شاتر آهسته است که باعث می شود آب با شکلی محو، سفید و درخشان به صورت نواری جاری دیده شود.

بهترین عکس ها از رودخانه

بهترین عکس ها از رودخانه / عکاسی از رودخانه ها / عکاسی از آبشارها / آموزش عکاسی از رودخانه ها / آموزش عکاسی از آبشارها / عکس رودخانه

مقدمه:

این روش در کارهای تبلیغاتی و کارت پستال ها دیده می شود و اگر امکانات دوربین شما به صورتی باشد که بتوانید سرعت شاتر را انتخاب کنید، می توانید این حالت ها را بازسازی نمائید. شروع کار با نصب دوربین روی سه پایه ای محکم و با استفاده از فیلمی با حساسیت پایین (حساسیت ۲۵ تا ۶۴ ایسو) است. اعمال این روش با انتخاب سرعت شاتر در حدی است که در زمان باز بودن پرده شاتر، آب از مقابل دوربین عبور کند.

آموزش عکاسی از آبشار

آموزش عکاسی از آبشار

طریقه گرفتن عکس و تجهیزات مورد نیاز:

انتخاب سرعت شاتر بستگی به سرعت جریان آب و درجه محو شدن آب به اندازه ای است که شما ترجیح می دهید. برای ثبت جریان جویباری سریع یا آبشار، سرعت شاتر ۱/۱۵ ثانیه مناسب می باشد. برای جریان های کندتر آب و یا زمانی که می خواهید آب کاملا شیری و محو دیده شود، انتخاب زمانهایی به درازای چند دقیقه مناسب است. اگر آسمان کاملا روشن است، ممکن است مجبور شوید از پالایه « N , D » استفاده کنید که نور ورودی به دوربین را کاهش می دهد.

آموزش عکاسی از رودخانه ها

آموزش عکاسی از رودخانه ها

اگر دوربین شما دارای تنظیمات سرعت شاتر و دیافراگم نیست، می توانید با استفاده از فیلم های بسیار کند (مانند ۲۵ ایسو) و نصب دوربین روی سه پایه به این نتیجه دست یابید. در مورد دوربین های دیجیتال نیز همین وضع صادق است و شما با تغییر حساسیت دوربین به اعداد کندتر می توانید به نتایج مشابهی برسید. جالب این که منتظر ظهور و چاپ فیلم نیز خواهید شد، زیرا پس از هر باز عکس برداری نتیجه کار را بلافاصله رویت می کنید و می توانید مقدار محو شدن جریان آب را تا حد دلخواه تغییر دهید. از سرعت های بالای پرده شاتر دوربین نیز می توانید برای ثبت حالت آب استفاده کنید.

زیباترین عکس های آبشار

زیباترین عکس های آبشار

این روش به ویژه هنگامی جذاب است که قطرات درشت آب رودخانه ای پرتلاطم را عکس برداری می کنید. برای ایجاد یک ترکیب بندی قوی نیز باید در جستجوی مکانی پایین تر از آبشار باشید تا به نظر برسد که آب به سوی خارج عکس جاری است. در فصل زمستان نیز که دمای پایین باعث یخ بستن آب می شود، می توانید اشکال یخ زده جالبی را پیدا و عکاسی کنید.

عکاسی از آبشار ها

عکاسی از آبشار ها

 

عکاسی از رودخانه ها

عکاسی از رودخانه ها

 

عکس های زیبای آبشار

عکس های زیبای آبشار

نکات ویژه:

  • برای ثبت جریان آب از فیلم های دارای حساسیت کم و سرعت های پایین پرده شاتر استفاده کنید.
  • در صورت نیاز از پالایه N.D برای کاهش نور ورودی به دوربین استفاده نمایید.
  • برای ثبت عکسی برحسته، دوربین را پایین تر از سطح آب آبشار قرار دهید و عکاسی کنید.

توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت سایت ویکی ویو فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.
Subscribe
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments