بادمجان : خواص, مضرات, طبع بادمجان / خواص خواص پوست و کلاهک بادمجان

تغذیه 🔥 ۲۷ دی ۱۳۹۹ بدون دیدگاه

بادمجان : خواص, مضرات, طبع بادمجان / خواص خواص پوست و کلاهک بادمجان

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

با ما همراه باشید.

اگر درباره این مقاله اطلاعات مفید یا تجربه ای دارید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

بادمجان, خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت


خواص بادمجان

۱. خواص بادمجان برای فرآیند هضم

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

بادمجان، مانند بسیاری از سبزیجات دیگر، مقدار مناسبی فیبر غذایی دارد که یک عنصر ضروری در هر برنامه‌ی غذایی متعادلی است.

فیبر برای سلامت دستگاه گوارش و همچنین برای حرکات منظم روده ضروری است.

فیبر حرکات روده را افزایش می‌دهد تا مواد زائد راحت‌تر از طریق دستگاه گوارش عبور کنند، و در عین حال که حرکت لوله‌ی گوارش را تحریک می‌کند، انقباض عضلات شل مواد غذایی را از طریق بدن عبور می‌دهند.

در نهایت، فیبر، ترشح شیره‌ی معده را که سبب تسهیل شدن جذب مواد مغذی و پردازش مواد غذایی می‌شود، ‌تحریک می‌کند.

فیبر همچنین با کاهش بیماری‌های قلبی مرتبط است، زیرا کلسترول بد را از بین می‌برد.

کلسترول بد می‌تواند سرخرگ‌ها و عروق را مسدود کند، و همین منجر به آترواسکلروز (تصلب شرایین)، حملات قلبی و سکته‌ی مغزی می‌شود.

۲. خواص بادمجان و لاغری

از آن‌جا که بادمجان تقریبا هیچ چربی یا کلسترولی ندارد، غذای بسیار سالمی برای افرادی است که می‌کوشند وزن‌شان را از دست بدهند یا با مشکل چاقی مبارزه کنند.

فیبر موجود در این گیاه خوراکی نیز بسیار سیرکننده است، و آزاد شدن گرلین را مهار می‌کند، هورمونی که به ذهن ما می‌گوید که ما دوباره گرسنه هستیم.

زمانی که معده‌مان از فیبر پر می‌شود و اشتها کاهش می‌یابد، احتمال پرخوری به شدت کم می‌شود، در نتیجه تلاش برای کاهش وزن نیز موفقیت‌آمیزتر می‌شود.

۳. خواص بادمجان و کمک به پیشگیری از سرطان

بادمجان علاوه بر این‌که فیبر پرفایده را دارد، منبع عالی آنتی‌اکسیدان‌ها نیز هست، یکی از بهترین مواد برای دفاع از بدن در برابر انواع مختلف بیماری‌ها و اختلالات.

بادمجان حاوی ویتامین C است که بخش مهمی از سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شود، چرا که تولید و فعالیت گلبول‌های سفید خون را تحریک می‌کند.

این گیاه خوراکی همچنین حاوی مواد معدنی ضروری و منگنز (یک آنتی‌اکسیدان طبیعی) است.

در نهایت، بدن شما می‌تواند از ناسونین و اسید کلروژنیک، دو آنتی‌اکسیدان ارگانیک استفاده کند که تا حدودی خارق‌العاده هستند و رادیکال‌های آزاد، را مهار می‌کنند و همچنین خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارند.

رادیکال‌های آزاد محصولات جانبی متابولیسم سلولی هستند که می‌توانند به سلول‌های سالم حمله کنند و DNA را به سلول‌های بالقوه‌ی سرطان‌زا تبدیل کنند.

وجود سطح بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن شما، تضمین خواهد کرد که سیستم ارگان‌ها در سراسر بدن‌تان از عفونت‌های مضر و بیماری‌ها، از جمله سرطان و بیماری‌های قلبی محافظت می‌شود.

ناسونین، که یک آنتوسیانین است، به طور خاص با مهار رفتارهای مضر در مغز مرتبط است.

رادیکال‌های آزاد تا حدی مسئول تحلیل رفتن عصب‌ها و بروز بیماری آلزایمر و زوال عقل هستند.

این مطالعات عمدتا بر تاثیر ناسونین بر حیوانات تأکید دارند، اما این خبر برای افرادی که از اختلالات شناختی رنج می‌برند، بسیار خوشایند است.

۴. خواص بادمجان برای سلامت استخوان‌ها

یکی از خواص بادمجان برای سلامتی فواید آن برای سلامت استخوان است.

بادمجان برای کسانی که در معرض خطر بروز تحلیل استخوان و پوکی استخوان هستند، بسیار مفید است.

ترکیبات فنلی همان چیزی هستند که به بادمجان و میوه‌های مختلف رنگ منحصر به فردشان را می‌دهد.

ترکیبات فنلی همچنین با کاهش علائم پوکی استخوان، محکم شدن استخوان‌ها و افزایش تراکم مواد معدنی استخوان ارتباط دارند.

بادمجان همچنین مقادیر قابل‌توجهی آهن و کلسیم دارد که به سلامت استخوان و سلامت کلی بدن کمک می‌کند.

در نهایت میزان پتاسیم موجود در بادمجان‌ها به جذب کلسیم کمک می‌کند و سبب می‌شود که بادمجان یک ماده‌ی خوراکی کامل و بسیار مفید برای جلوگیری از پوکی استخوان و سلامت استخوان‌ها باشد.

۵. خواص بادمجان برای کمک به کم‌خونی

کمبود آهن می‌تواند برای سلامت کلی بسیار خطرناک باشد و به کم خونی منجر شود.

کم‌خونی با سردرد و میگرن، خستگی، ضعف، افسردگی و عملکرد شناختی نامناسب مشخص می‌شود.

بنابراین، با خوردن غذایی که آهن زیادی دارد می‌توانید با کم‌خونی مبارزه کنید، و بادمجان در آن بافت گوشتی خود مقدار قابل‌توجهی آهن دارد.

بادمجان همچنین مقدار بسیار زیادی مس دارد، یکی دیگر از اجزای ضروری گلبول‌های قرمز، درست مانند آهن.

بدون این دو ماده‌ی معدنی، تعداد گلبول‌های قرمز در بدن کاهش می‌یابد، زیرا آنها به طور مداوم استفاده می‌شوند.

با گلبول‌های قرمز سالم‌تر که در رگ‌های شما جریان دارند، افزایش قابل‌توجهی در انرژی و قدرت بدن‌تان مشاهده خواهید کرد و احساس خستگی یا استرس‌تان از بین می‌رود.

۶. خواص بادمجان و کمک به بهبود عملکرد مغز

بادمجان منبع شگفت‌انگیز مواد مغذی است که مدت‌هاست به عنوان تقویت‌کننده‌ی فعالیت‌های شناختی و سلامت کلی روان شناخته شده‌است.

این گیاه خوراکی نه تنها در برابر فعالیت رادیکالهای آزاد از بدن دفاع می‌کند و بدن و مغز شما را از سموم و بیماری‌ها دور نگه می‌دارد، بلکه جریان خون به مغز را نیز افزایش می‌دهد.

بادمجان با رساندن خون غنی از اکسیژن بیش‌تر به مغز، باعث تحریک مسیرهای عصبی برای توسعه و تقویت قدرت تفکر تحلیلی می‌شود.

پتاسیم موجود در بادمجان نیز به عنوان یک وازودیلاتور و تقویت‌کننده‌ی مغز عمل می‌کند، بنابراین به طور کلی، بادمجان قطعا باید “غذای مغز” نامیده شود.

۷. خواص بادمجان برای سلامت قلب و عروق

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

بادمجان به دلیل خواص مختلفی که دارد از سلامت قلب شما محافظت می‌کند، از جمله فیبر، که قبلا ذکر شد.

دوم این‌که، معروف است که این گیاه خوراکی باعث کاهش کلسترول بد در بدن و تحریک جذب کلسترول خوب می‌شود.

تعادل کلسترول بدن همیشه با توجه به غذاهایی که ما می‌خوریم، نوسان دارد، اما هر چه کلسترول HDL بیش‌تر باشد برای ما بهتر است.

کاهش کلسترول LDL (کلسترول بد) می‌تواند از حملات قلبی، سکته‌ی مغزی، و آترواسکلروز (تصلب شرایین) جلوگیری کند.

در نهایت، بیوفلاونوئیدهای موجود در بادمجان برای کاهش فشار خون مناسب هستند که به این ترتیب باعث کاهش فشار و استرس بر سیستم قلبی عروقی می‌شوند و به طور قابل‌توجهی سلامت و قدرت قلب شما را بهبود می‌دهند.

۸. خواص بادمجان برای مدیریت بیماری دیابت

بادمجان با توجه به فیبر فراوان و مقادیر کم کربوهیدرات محلولی که دارد، یک غذای ایده‌آل برای مدیریت دیابت است.

خواص بادمجان سبب شده که به عنوان یک تنظیم‌کننده‌ی فعالیت‌های گلوکز و انسولین در داخل بدن عمل کند.

هنگامی که سطوح انسولین پایدار هستند و بدن تحول شدید و اوج گرفتن ناگهانی قند خون را تجربه نمی‌کند، عوارض خطرناک و بالقوه‌ی دیابت را می‌توان از بین برد.

۹. خواص بادمجان برای پیشگیری از نقص هنگام تولد

فولات جزء ضروری هر رژیم غذایی است و به ویژه برای زنان باردار مفید است.

اسید فولیک (فولات) به طور مستقیم از نوزادان در برابر بروز نقص لوله‌ی عصبی که می‌تواند به روش‌های مختلفی آشکار شود، محافظت می‌کند.

بنابراین، همیشه توصیه می‌شود که خانم‌های باردار مصرف اسید فولیک خود را افزایش دهند تا از موجود کوچکی که در وجودشان در حال رشد است محافظت کنند.

بادمجان منبع غنی اسید فولیک است پس می‌تواند غذای خوشمزه و مفیدی باشد که در زمان بارداری به برنامه‌ی غذایی شما اضافه شود.

۱۰. خواص بادمجان برای کاهش فشار خون

یک مطالعه‌ی بالینی نشان می‌دهد که مصرف بیش از حد آنتوسیانین‌ها که رنگدانه‌های فلاونوئیدی قرمز و آبی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند، منجر به کاهش قابل‌توجه فشار خون می‌شود.

کاهش فشار خون، ریسک بروز حمله‌ی قلبی و لخته شدن خون را کاهش می‌دهد.

ویتامین E موجود در بادمجان نیز برای درمان و پیشگیری از بیماری‌های مختلف مرتبط با قلب و عروق خونی مانند درد قفسه‌ی سینه، فشار خون بالا و مسدود شدن یا سخت شدن شریان‌ها موثر است.

۱۱. خواص بادمجان و پایین آوردن کلسترول

کلسترول یک ماده‌ی طبیعی است که توسط کبد تولید می‌شود و برای عملکرد درست سلول‌ها، اعصاب و هورمون‌ها ضرورت دارد.

وقتی سطح کلسترول متعادل است، همه چیز خوب است اما زمانی که کلسترول اکسیده شود، خطرناک خواهد بود.

بادمجان دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که سطح کلسترول خون شما را از طریق مهار اکسیده شدن کلسترول کنترل می‌کنند.

به عنوان مثال، ویتامین E به عنوان یک آنتی‌اکسیدان محافظتی عمل می‌کند که می‌تواند با اکسیداسیون کلسترول مبارزه کند.

یک مطالعه در رابطه با تاثیر بادمجان بر سطح کلسترول خون روی حیوانات انجام شد.

این مطالعه نشان داد که خرگوش‌های دارای کلسترول بالا که آب بادمجان خوردند، کاهش قابل‌توجهی را در وزن و سطح کلسترول خون‌شان تجربه کردند.

آزمایشات آزمایشگاهی نشان داده‌است که بادمجان حاوی مقادیر قابل‌توجهی از اسید کلروژنیک است که یکی از قوی‌ترین مواد مهارکننده‌ی رادیکال‌های آزاد موجود در گیاهان محسوب می‌شود.

ثابت شده‌است که بادمجان سطح LDL را کاهش می‌دهد و دارای خواص ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضد سرطانی است.

۱۲. خواص بادمجان به‌خاطر وجود بیوفلاوونویدها

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که بیوفلاوونویدهای موجود در بادمجان توانایی کنترل فشار خون بالا و از بین بردن استرس را دارند.

برخی ممکن است استدلال کنند که کاهش فشار خون شما به طور خود به خود استرس روانی را کاهش می‌دهد، اما چنین چیزی در این‌جا صادق نیست.

بادمجان می‌تواند آرام‌تان کند و تنش را در شما کاهش دهد.

۱۳. خواص بادمجان برای درمان آفتاب‌سوختگی

معروف است که اشعه‌ی ماوراء بنفش سبب بروز آفتاب‌سوختگی، چین و چروک، سیستم ایمنی ضعیف، پیری زودرس و حتی سرطان می‌شود، به همین دلیل مهم است که در برابر آن از خود محافظت کنید.

آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C، ویتامین E، فلاونوئیدها و اسید‌ فنولیک، به مبارزه با رادیکال‌های آزاد که عامل اصلی بروز اثرات منفی روی پوست هستند، کمک می‌کنند.

مطالعات نشان داده‌اند که پلی‌فنول‌ها واکنش‌های ناخواسته پوست را در اثر قرار گرفتن در معرض UV، به طور مثبتی تحت تاثیر قرار می‌دهند.

این گیاه می‌تواند برای محافظت از پوست شما و سالم و بدون بیماری نگه داشتن آن استفاده شود.

این ماسک را روی صورت و گردن‌تان بگذارید تا پوست‌تان بیش‌تر روز را هیدراته بماند:

مواد لازم برای تهیه‌ی ماسک:

– ۵۰ گرم بادمجان خردشده

– ۲ قاشق غذاخوری آب آلوئه‌ورا

– ۱ قاشق چایخوری عسل ارگانیک

روش تهیه‌ی ماسک و استفاده از آن:

– همه‌ی مواد را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر صاف و یکدست تشکیل شود.

– این ماسک را باید در دو مرحله استفاده کنید.

در مرحله‌ی اول، بخشی از این خمیر را روی صورت تمیزتان قرار دهید و مدتی صبر کنید تا خوب جذب پوست شود.

سپس، باقی خمیر را روی پوست‌تان بگذارید و اجازه بدهید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند.

– با استفاده از یک توپ پنبه آن را پاک کنید.

– صورت‌تان را با آب گرم بشویید و یک قطعه یخ آرایشی را به مدت چند ثانیه روی پوست مالش دهید.

اجازه دهید در معرض هوا خشک شود.

– در نهایت با استفاده از یک مرطوب‌کننده‌ی مناسب روی پوست کارتان را پایان بدهید.

– شما می‌توانید این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید.

۱۴. خواص بادمجان و بهبود عملکرد چشم

در طول دو دهه‌ی گذشته، مطالعات و تحقیقات زیادی در رابطه با اثرات محافظتی پولیفنولیک‌های موجود در میوه‌ها و سبزیجات مختلف انجام شده‌است.

این مطالعات نشان داده‌اند که آنتوسیانین‌ها و عصاره‌های غنی از آنتوسیانین به بهبود عملکرد چشم و قوه‌ی بینایی کمک می‌کند.

این ترکیبات (که به میزان قابل‌توجهی در بادمجان یافت می‌شوند) با داشتن چشم‌هایی سالم مرتبط هستند و حتی خواص محافظتی برای سلامت کلی چشم و قوه‌ی بینایی شما دارند.

همچنین ثابت شده‌است که نیاسین شیمیایی موجود در بادمجان برای جلوگیری از آب مروارید بسیار موثر است.

به علاوه، بادمجان فشار داخل چشم را نیز پایین می‌آورد و نشانه های فشار را کاهش می‌دهد.

بادمجان دارای مقدار مناسبی از ویتامین A است که برای سلامتی چشم‌ها بسیار فایده دارد.

ثابت شده‌است که بادمجان در بهبود سرعت التیام و قوه‌ی بینایی بیمارانی که به تازگی عمل جراحی چشم داشته‌اند، بسیار موثر است.

مگس پران چشم

۱۵. خواص بادمجان برای آلرژی

اسید کلروژنیک موجود در بادمجان نیز در کاهش علائم آلرژیک و به حداقل رساندن اثراتی که آلرژی‌ها ممکن است ایجاد کنند، موثر است.

یک مطالعه که بر روی موش‌ها انجام شد، نشان داد که این خاصیت بادمجان به دلیل اثرات جامع اسید کلروژنیک است.

ویتامین A همچنین با تقویت سیستم ایمنی بدن باعث کاهش خطر ابتلا به انواع مختلف آلرژی غذایی می‌شود.

۱۶. بادمجان و خواص آنتی‌موتاژنیک

در مطالعه‌ای، عصاره‌ی یک بادمجان ژاپنی زیر میکروسکوپ قرار گرفت و بررسی شد.

به نظر می‌رسد که بادمجان خواص آنتی‌موتاژنیک داشته باشد و به جلوگیری از جهش سلولی کمک می‌کند.

آنتی‌موتاژنیک‌ها همچنین به جلوگیری از تومور کمک می‌کنند و تکثیر و نرخ رشد سلول‌های ناخواسته را کاهش می‌دهند.

۱۷. خواص بادمجان برای سلامت پوست

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

نیاسین موجود در بادمجان واقعا در کاهش، درمان و جلوگیری از آکنه و سایر اختلالات پوستی نقشی شگفت‌انگیز دارد.

اگر به دنبال داشتن پوست سالم و صاف به جای پوستی هستید که جوش و لکه دارد، بادمجان ممکن است نتیجه‌بخش باشد.

نیاسین دارای خواص ضد التهابی ‌است و در درمان بیماری‌های التهابی پوست موثر است.

ویتامین A موجود در بادمجان برای مبارزه با سرطان پوست و بهبود کلی سلامت آن شناخته شده‌است.

این ویتامین از بافت‌های اپیتلیوم پوست پشتیبانی می‌کند و به عنوان یک ابزار قدرتمند برای مبارزه با سرطان پوست، آکنه و چین و چروک محسوب می‌شود.
ویتامین E موجود در بادمجان یک ماده‌ی مغذی و ضد پیری طبیعی است.

این ویتامین دیواره‌های مویرگی پوست را تقویت می‌کند و سبب بهبود رطوبت و کشسانی آن می‌شود.

بادمجان کمک می‌کند که التهاب هم در بدن و هم در پوست شما کاهش بیابد، پوست شما را سالم، صاف و جوان می‌کند.

این ماده‌ی خوراکی برای کاهش علائم آکنه و اگزما نیز مناسب است.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم بادمجان این است که بازسازی سلولی را ترویج می‌کند.

شما می‌توانید از آن برای درمان زخم، آکنه و چین و چروک استفاده کنید.

۱۸. خواص بادمجان برای سردرد

نیاسین و ویتامین B۳ به طور گسترده‌ای برای درمان سردرد استفاده می‌شوند، از میگرن خفیف گرفته تا شدید.

این ترکیبات به عنوان عواملی برای درمان سرگیجه و همچنین سرکوب علائم بیماری‌های حرکتی محسوب می‌شوند و بعضی از آدم‌ها حتی از بادمجان برای جلوگیری از سردرد قبل از قاعدگی استفاده می‌کنند.

ثابت شده‌است که ویتامین B۲ با حملات دردناک و شدید میگرن به خوبی مبارزه می‌کند.

این تاثیر ویتامین B۲ امتحان خود را پس داده‌است.

۱۹. خواص بادمجان برای افسردگی

سروتونین یک ماده‌ی شیمیایی است که سبب عدم تعادل در خلق و خو می‌شود، و می‌تواند به افسردگی منجر شود، اما بادمجان حاوی ترکیبی به نام اسکوپولتین است که اساسا کار تنظیم سطح سروتونین را در مغز بر عهده دارد، و بنابراین به طور موثری احساس اضطراب و علائم دیگر افسردگی را کاهش می‌دهد.

گروه ویتامین B توانایی بدن را برای مقاومت در برابر استرس افزایش می‌دهند، و درست به همین دلیل است که این ویتامین‌ها اغلب با نام “ضد استرس” خطاب می‌شوند.

تیامین نیز برای تقویت روحیه‌ی شما مورد نیاز است و با افسردگی و اضطراب مبارزه می‌کند.

۲۰. خواص بادمجان برای بهبود گردش خون

ناسونین نیز به جلوگیری از پراکسیداسیون کلسترول در خون کمک می‌کند.

این امر به حذف تشکیل پلاک و مواد دیگر در رگ‌های خونی کمک می‌کند و به این ترتیب قلب و کل سیستم قلبی عروقی با شل شدن عروق خونی و افزایش جریان خون سالم می‌مانند.

ویتامین E نیز به ترویج گردش خون، تقویت دیواره‌های مویرگی و تغذیه‌ی سلول‌های شما کمک می‌کند، و به این ترتیب باعث بهبود استقامت فیزیکی شما می‌شود.

یک مطالعه نشان داد که ویتامین E می‌تواند سطح انرژی را در شما افزایش دهد و سبب کاهش سطح استرس اکسیداتیو بر عضلات شما شود.

این تاثیر اجازه می‌دهد که قدرت عضلانی شما بهبود بیابد و خستگی‌تان برطرف شود.

۲۱. خواص بادمجان برای چنگاله(حذف آهن اضافی از بدن)

چنگاله فرآیند حذف فلزات یا سموم از بدن است.

ناسونین تا حدی به علت فعالیت آنتی‌اکسیدانی که دارد به عنوان چنگالنده‌ی آهن عمل می‌کند.

افرادی که دارای آهن بیش از حد در سیستم بدن‌شان هستند، می‌توانند از آن به عنوان یک روش طبیعی برای کاهش آهن موجود در خون‌شان استفاده کنند.

باید اشاره کرد که افراد مبتلا به کم‌خونی، به ویژه در دوران قاعدگی، باید در هنگام خوردن بادمجان مراقب باشند.

۲۲. خواص بادمجان و لثه و دندان‌های سالم

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

ویتامین C در مراقبت از دندان‌ها و لثه‌ها بسیار مفید است و به عنوان مسواک نامرئی نیز شناخته می‌شود.

این ماده‌ی خوراکی یکی از بهترین مواد محافظ طبیعی در برابر باکتری‌ها است و برای سلامت دندان‌ها و لثه بسیار مناسب است.

مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به طور روزانه، برای جلوگیری از بروز بیماری‌های لثه کافی نیست.

فقط مقدار اندکی ویتامین C در رژیم غذایی شما، باعث جلوگیری از بیماری‌هایی که در اثر کمبود مواد مغذی ایجاد می‌شوند مانند اسکوربوت می‌شود.

۲۳. خواص بادمجان و سیستم ایمنی بدن

همه می‌دانند که ویتامین‌ها برای عملکرد درست سیستم ایمنی بدن ضروری هستند.

مدت زمان زیادی است که ثابت شده ویتامین C جهت تقویت توانایی بدن برای مبارزه با سرماخوردگی و ویروس‌ها نقش حیاتی دارد.

مطالعات اخیر نیز نشان داده‌اند که ویتامین C می‌تواند اثرات سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کاهش دهد و مانع پیشرفت عوارض بعدی مانند پنومونی و عفونت‌های ریه شود.

ویتامین A بخش مهم دیگری از یک رژیم غذایی سالم است.

در حقیقت، این ویتامین یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های مرتبط با سیستم ایمنی بدن است.

ژن‌های دخیل در واکنش ایمنی توسط ویتامین A تنظیم می‌شوند، فرایندی که برای مبارزه با بیماری‌های خود ایمنی مانند سرطان بسیار حیاتی است.

با این وجود، ویتامین A برای بیماری‌هایی که وخامت کم‌تری دارند، مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا نیز مهم است.

این نکته به خصوص برای کودکان بسیار مهم است.

مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که کمبود ویتامین A در کودکان، آسیب‌پذیری آن‌ها را به عفونت‌هایی مانند اسهال و سرخک افزایش می‌دهد.

در یک مطالعه مکمل‌های ویتامین A به صد هزار کودک داده شد.

این مطالعه شواهد قانع کننده‌ای را به دست آورد که بر اساس آن‌ها مشخص شد که با افزایش مصرف ویتامین A در هزینه‌های پزشکی به مبلغ ۳۴۰،۳۰۶،۹۱۷ دلار به دلیل کاهش ابتلای کودکان به اسهال صرفه‌جویی شد.

مطالعات نشان داده‌اند که ویتامین E همچنین می‌تواند سیستم ایمنی بدن را به طور قابل‌توجهی بهبود بخشد، و در نتیجه هم از بروز بیماری‌های شایع و هم از ایجاد اختلالات جدی جلوگیری می‌شود.

۲۴. خواص بادمجان برای موها

ویتامین E و ویتامین A موجود در بادمجان با آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند کمک می‌کنند که آسیب‌های محیطی به موها به حداقل میزان ممکن برسد.

آن‌ها همچنین می‌توانند گردش خون را به پوست سر شما افزایش دهند.

ویتامین های A، E، K، C، B۶، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، پانوتنیک اسید و فولات، برخی از مواد مغذی هستند که برای رشد مطلوب موها ضرورت دارند.

یک مطالعه نشان داد که این ویتامین‌ها در درمان برخی از انواع اختلالات منجر به ریزش مو بسیار موثر هستند.

ریبوفلاوین همچنین به حفظ سطح کلاژن در شما کمک می‌کند.

این ماده پوست و مویی سالم برای‌تان به ارمغان می‌آورد.

کلاژن برای حفظ ساختار جوان پوست و جلوگیری از پدیدار شدن خطوط و چین و چروک‌ها مورد نیاز است.

۲۵. خواص بادمجان برای سلامت بانوان در دوره‌ی قاعدگی

برخی از زنان هر ماه ناراحتی‌هایی را در ارتباط با چرخه‌ی قاعدگی خود تجربه می‌کنند، از گرفتگی، عدم تعادل هورمونی تا PMS.

هرچند نمی‌توانید این مشکل را به طور کامل از بین ببرید، اما می‌توانید شدت آن را کاهش دهید.

اگر شما هر ماه با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید، بهتر است بدانید که بادمجان حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است که می‌توانند به طور موثری به شما در مبارزه با این علائم کمک کنند.

ویتامین K هورمون‌های شما را تنظیم می‌کند به طوری که دیگر گرفتگی و سایر درد های قاعدگی را تجربه نخواهید کرد.

ابن ویتامین به لخته شدن خون کمک می‌کند، و به این ترتیب از خونریزی بیش از حد جلوگیری می‌شود و گرفتگی‌ها کاهش می‌یابد.

یک مطالعه نشان داد که اگر ویتامین k در جریان خون تزریق شود، می‌تواند درد شدید قاعدگی را کاهش دهد.

کلسیم نیز در کاهش علائم PMS، مانند گرفتگی، التهاب، حساسیت پستان، درد عضلانی، سردرد و خستگی مؤثر است.

ویتامین E به کاهش گرفتگی، اضطراب و ولع خوردن که با PMS مرتبط هستند کمک می‌کند.

این ویتامین همچنین باعث کاهش شدت و مدت درد و متعادل شدن هورمون‌ها برای تنظیم چرخه‌ی قاعدگی می‌شود.

۲۶. خواص بادمجان برای تنظیم متابولیسم بدن

بادمجان غنی از ویتامین B است.

تیامین (که به عنوان ویتامین B۱ نیز شناخته می‌شود) برای ساختن آدنوزین تری‌فسفات (ATP)، که مهم‌ترین مولکول حامل انرژی در بدن است، ضرورت دارد.

تیامین همچنین به روند تبدیل کربوهیدرات‌ها به گلوکز کمک می‌کند، چیزی که برای عملکرد درست متابولیسم بدن شما ضروری است.

تیامین همچنین به تجزیه‌ی پروتئین‌ها و چربی کمک می‌کند.

این ویتامین باعث تولید گلبول‌های قرمز می‌شود و به این ترتیب سطح انرژی بدن را افزایش می‌دهد.

در واقع، به طور کلی معروف است که ویتامین ب کمپلکس انرژی را تقویت می‌کند و سبب بهبود عملکرد متابولیسم بدن می‌شود.

۲۷: ضد پیری است

رویای جوان­تر از سن واقعی‌تان به نظر رسیدن می‌تواند به راحتی با کمک مواد خوارکی مانند بادمجان حاصل شود.

و بله، پوست بادمجان را نسوزانید که دیگر به هیچ دردی نخورد یا آن را دور نریزید.

پوست بادمجان دارای آنتوسیانین‌های فراوانی است و این آنتی‌اکسیدان ها به عنوان عوامل ضد پیری عمل می‌کنند.

۲۸: بیماری کراتوز اکتینیک را درمان می‌کند

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

تقریبا همه‌ی آدم‌ها در طول ماه‌های سرد سال ترجیح می‌دهند از حضور در نور خورشید لذت ببرند.

این کار باعث می‌شود ما احساس گرما کنیم و در عین حال ویتامین D مورد نیاز بدن‌مان را نیز دریافت کنیم.

اما، چنان‌چه می‌گویند، بیش از حد هر چیزی بد است – قرار گرفتن در معرض نور مضر ‌آفتاب می‌تواند به پوست ما آسیب برساند و موجب پوسته پوسته شدن و ایجاد لکه‌های قرمز روی پوست شود. این اختلال کراتوز اکتینیک نامیده می‌شود.

بادمجان غنی از فیبرهای طبیعی است که برای تسکین پوست شما بسیار موثر هستند.

این ماده هنگامی که با سرکه سیب (ACV) استفاده می‌شود، تاثیر بسیار فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

در این‌جا چگونگی ساخت کرم بادمجان را می‌بینید:

مواد لازم برای تهیه‌ی این کرم خانگی:

– ۱ فنجان بادمجان خردشده

– یک و نیم فنجان سرکه سیب

روش تهیه‌ی این کرم و استفاده از آن:

– بادمجان خردشده را در یک ظرف قرار بدهید و روی آن سرکه سیب بریزید.

– این ترکیب را در یخچال قرار بدهید و اجازه بدهید دست کم به مدت سه روز بماند تا سرکه تیره شود.

– کرم شما آماده‌ی استفاده است فقط یک توپ پنبه را به آن آغشته کنید و چند بار در روز آن را روی منطقه‌ی آسیب‌دیده استعمال کنید.

۲۹. سلامت پوست کف سر را بهبود می‌دهد

این گیاه مقوی با مقدار مناسبی از مواد معدنی و ویتامین‌هایی که دارد پوست سر را تغذیه می‌کند و آن را سالم نگه می‌دارد.

از این رو، مشکلات مربوط به پوست کف سر، از جمله شوره‌ی سر، خارش، و بیماری‌های پوستی، دور از شما خواهند بود.

از این ماسک مو استفاده کنید تا پوست کف سرتان هیدراته شود:

مواد لازم برای تهیه‌ی این ماسک:

– ۱ بادمجان

– نصف یک خیار

– نصف یک آووکادو

– ۳/۱ فنجان خامه ترش

روش تهیه‌ی این ماسک و استفاده از آن:

– تمام مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر صاف و یکدستی تشکیل شود.

– این خمیر را به طور مساوی روی مو و پوست سرتان بمالید و اجازه بدهید به مدت نیم ساعت بماند.

– در نهایت با استفاده از یک شامپوی ملایم و آب گرم، آن را بشویید.

– برای داشتن موهای نرم‌تر و زیباتر، می‌توانید این ماسک را یک بار در هفته استفاده کنید.

۳۰: به ترک سیگار کمک می‌کند

ترک سیگار کار بسیار دشواری است.

همه‌ی ما دوستانی داریم که سعی کرده‌اند سیگار را ترک کنند، اما ناکام بوده‌اند، زیرا نیکوتین بسیار اعتیادآور است.

بر اساس یک مطالعه‌ی منتشرشده در سال ۱۹۹۳، بادمجان در مقایسه با سایر سبزیجات دارای بالاترین سطح نیکوتین است.

بادمجان دارای اسید نیکوتینیک است که به عنوان ویتامین PP نیز شناخته می‌شود.

این ویتامین وابستگی به نیکوتین را کاهش می‌دهد و به کسانی که می‌خواهند سیگار را ترک کنند، کمک شایانی می‌کند.


مضرات بادمجان

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

از دیدگاه طب سنتی طبیعت بادنجان گرم و خشک در درجه دوم یا سوم است و مصرف مداوم آن بدون به کار بردن مصلحات آن، به سبب غلبۀ خشکی باعث ایجاد سودا و بیماری سودایی می‌شود، و پوست را بدرنگ، سیاه و یا زرد می‌کند.

از طرفی بادنجان کوچک(نارس) باعث ایجاد لکه‌های سیاه صورت سردرد و جوش‌های دهان می‌شود.

وجود آلکالوئید سولاتین حتی مقادیر کم آن در معده‌های ضعیف ممکن است اختلالات مسمومیتی ضعیفی ایجاد کند.

و همچنین مصرف زیاد و به تنهایی بادنجان امکان ایجاد درد پهلو، زهار، بواسیر و درد چشم سوداوی را در پی خواهد داشت.

به همین علت پخت آن با گوشت و روغن و گاهی با سرکه یا آب انار ترش و شیرین توصیه شده است.

عوارض بادمجان برای دهان چیست؟

صرف نظر از تمام خواصی که بادمجان دارد، باید بدانید که سوزش دهان و بروز آفت از عوارض شایع آن است.

عوارض بادمجان برای پوست

از عوارض بادمجان در برخی افراد که دچار حساسیت به بادمجان هستند می توان به چشم درد ، خارش و کهیر زدن روی پوست اشاره کرد.

چگونه بادمجان مضر می شود؟

بادمجان خام نخورید.

هم تلخ است هم بیماری اسم و برونشیت را شدید میکند.

تخم بادمجان یبوست آور است.

چگونه بادمجان تلخ را قابل مصرف کنیم؟

علت تلخ‌بودن برخی از بادمجان‌ها، ترکیب‌های شیمیایی‌ای به نام «آلکالوئیدها»یی است که داخل سلول‌های آن وجود دارد.

بهترین روش برای از بین بردن تلخی بادمجان، اضافه کردن نمک به آن است.

افزودن نمک به دلیل اینکه باعث افزایش فشار اسمزی در خارج سلول‌های بادمجان می‌شود، آلکالوئیدها را به سمت بیرون می‌کشاند.

دراصطلاح عامیانه با این روش، «زهرابه» آن گرفته می‌شود که همان آب تلخی است که در اثر ایجاد فشار اسمزی از آن خارج می‌شود.

چه کسانی بادمجان نخورند؟

بادمجان نباید مورد استفاده اشخاصی که بواسیر و یا درد چشم دارند قرار گیرد زیرا ممکن است بیماری آنها را تشدید می‌کندو آنهائی‌که آسم و برونشیت دارند باعث تحریک این بیماری‌ها می‌شود به دلیل اگزالاتی که در بادمجان وجود دارد، و بالا رفتن اگزالات در بدن برای افراد مبتلا به سنگ صفرا ،سنگ کلیه و سنگ مثانه مصرف زیاد ان مضر است بطور کلی بهتر است در خوردن بادمجان زیاد روی نکنید.

اگر مشکلات گوارشی دارید بادمجان نخورید.

همچنین کسانی که حساسیت دارند بادمجان نخورند.

مخصوصا تخم بادمجان، چون چشم درد و کهیر می اورد .


طبع بادمجان

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

طبع بادمجان گرم و خشک است.


پخت بادمجان

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

هنگام خرد کردن و برش زدن بادمجان، همیشه از یک چاقوی فولاد ضد زنگ استفاده کنید زیرا فولاد کربنی با فیتونوترینت‌ها واکنش نشان می‌دهد و آن‌ها را سیاه می‌کند.

شما می‌توانید پوست بادمجان را جدا کنید، اما بیش‌تر مواد مغذی موجود در بادمجان در واقع در پوست آن است.

هر چه از زمان برداشت بادمجان بیش‌تر بگذارد و کهنه‌تر شود، قابلیت خوردن پوست آن کم و کم‌تر می‌شود.

پوست تازه‌ی بادمجان مغذی‌ترین است و منبع فوق‌العاده‌ای از مواد مغذی محسوب می‌شود، اما بادمجان‌هایی که دیگر تازه نیستند را حتما قبل از خوردن پوست بکنید.

بادمجان را سرخ نکنید.

بادمجان سرخ کرده طعم بی‌نظیری دارد، اما مشکل این‌جاست که روغن را به میزان بسیار زیادی جذب می‌کند.

مطالعات نشان داده‌اند که بادمجان هشتاد گرم روغن را طی حدود هفتاد ثانیه جذب می‌کند.

سرخ کردن بادمجان در واقع حدود هفتصد کالری به این ماده‌ی خوراکی اضافه می‌کند.

بادمجان را می‌توانید در تنور یا فر بپزید و آن را کباب یا بخارپز کنید.

وقتی پادمجان را به طور کامل می‌پزید، باید آن را چند بار با چنگال سوراخ کنید تا بخار به همه جای‌اش برسد.

برای پختن آن در فر می‌توانید دما را در حدود ۳۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید و به مدت حدود ۱۵ تا ۲۵ دقیقه آن را بپزید.

با این حال، زمان پخت واقعا بستگی به اندازه‌ی بادمجان دارد، بنابراین از قدرت تصمیم‌گیری خودتان استفاده کنید.

شما می‌توانید آن را توسط یک چاقو یا چنگال چک کنید تا ببینید که به درستی پخته یا نه.

اگر چنگال به راحتی در آن فرو برود به این معنا است که بادمجان خوب پخته است.

در این‌جا برخی از بهترین رسپی‌ها را با استفاده از بادمجان خواهید دید:

رسپی‌های ساده

۱. بادمجان شکم‌پر

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

برای آماده کردن این غذا باید مواد تشکیل‌دهنده‌ی زیر را داشته باشید:

– ۴ تا ۸ بادمجان

– ۲۲۷ گرم گوشت گاو چرخ کرده

– یک دسته جعفری تازه

– گوجه‌فرنگی

– ۱ پیاز کوچک

– چند حبه سیر

– ۷ قاشق غذاخوری روغن نباتی

– ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی

– ادویه

– پودر فلفل چیلی، نمک

روش تهیه‌ی بادمجان شکم‌پر:

– ابتدا پیاز را با ۲ قاشق غذاخوری روغن نباتی در یک تابه سرخ کنید تا طلایی شوند.

– سپس سیر خرد شده را به پیاز سرخ کرده اضافه کنید.

– ادویه‌ی مورد علاقه و پودر فلفل چیلی را اضافه کنید و هم بزنید.

– گوشت گاو چرخ‌کرده و گوجه‌فرنگی را اضافه کنید و اجازه بدهید بپزد تا گوشت به رنگ قهوه‌ای دربیاید.

– سپس رب گوجه‌فرنگی و نمک را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

– جعفری خردشده را به تابه اضافه کنید.

چند دقیقه دیگر مواد را حرارت دهید.

– در یک تابه‌ی دیگر، ۳ قاشق غذاخوری روغن نباتی بریزید، هر بادمجان را از وسط یک برش بزنید و بعد آن را سرخ کنید.

– یک تابه‌ی بزرگ‌تر بردارید، ۲ قاشق غذاخوری روغن نباتی به آن اضافه کنید و نیمی از گوجه‌فرنگی‌های برش خورده را داخل آن بریزید.

* هشدار: قبل از رفتن به مرحله‌ی بعدی، کمی صبر کنید تا بادمجان و مخلوط گوشت گاو خنک شود.

– با مخلوط گوشت گاو بادمجان را پر کنید و با خلال دندان‌های چوبی آن‌ها را ببندید.

– بادمجان را روی لایه‌ی گوجه‌فرنگی قرار دهید.

– باقی گوجه‌فرنگی‌های خرده شده را روی بادمجان‌ها قرار دهید.

– درب تابه را بگذارید.

– حرارت را در حالت متوسط بگذارید و اجازه بدهید غذا به مدت ده دقیقه بپزد.

۲. کاری بادمجان

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

کاری بادمجان و زنجبیل

مواد لازم برای تهیه این غذا عبارتند از:

– ۱ بادمجان بزرگ (کبابی)

– ۱ پیاز متوسط (خرد شده)

– ۳ تا ۴ حبه سیر (ریز خرد شده)

– ۱ فلفل قرمز (ریز خرد شده)

– یک قوطی ۳۹۰ گرمی گوجه‌فرنگی خرد شده (یا ۲ گوجه‌فرنگی تازه)

– ۱ فنجان گشنیز خرد شده

– ۱ قاشق چایخوری دانه‌ی خردل

– ۱ قاشق چایخوری دانه‌ی زیره

– ۱ قاشق چایخوری پودر گشنیز

– نصف قاشق چایخوری زردچوبه

– نصف قاشق مرباخوری گرام ماسالا

– ۵-۶ قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه‌ی کاری بادمجان:

– بادمجان را از طول به دو نیم تقسیم کنید، تمام سطوح آن را به روغن زیتون آغشه کنید، سپس آن را روی سینی فر بگذارید و در دمای ۴۰۰ درجه‌ی فارنهایت بپزید.

– بادمجان را از فر خارج کنید.

– بادمجان بسیار داغ خواهد بود، بنابراین آن را کنار بگذارید تا سرد شود.

– در یک تابه، روغن زیتون را در دمای متوسط رو به زیاد ​​گرم کنید.

– دانه‌های خردل و زیر‌ه‌ی سبز را به روغن اضافه کنید و به مدت ۲۰-۳۰ ثانیه آن را حرارت دهید.

نباید آن‌ها را به مدت زیاد حرارت بدهید زیرا با این کار بیش از حد می‌پزند.

– همچنین اگر تمایل داشته باشید می‌توانید کمی آنقوزه نیز به آن اضافه کنید.

– هنگامی ‌که دانه‌های زیره‌ شروع به باز شدن می‌کنند، پیاز را اضافه کنید و چند دقیقه دیگر آن‌ها را تفت بدهید.

– سیر و فلفل تند را اضافه کنید و به تفت دادن مواد ادامه بدهید.

– پودر گشنیز و زردچوبه را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

– من دوست دارم که ادویه‌جان را به میزان متوسط استفاده کنم اما راحت باشید و هر چه‌قدر که دوست دارید اودیه اضافه کنید.

– اگر دوست دارید غذای‌تان اسپایسی‌تر باشد، ۱ قاشق چایخوری پودر چیلی نیز به آن اضافه کنید.

– من خیلی ادویه اضافه نمی‌کنم تا طعم آن‌ها بر طعم بادمجان غالب نباشد.

– نمک را برای بهبود طعم و مزه اضافه کنید و اجازه بدهید چند دقیقه‌ نیز بپزد.

– گوجه‌فرنگی را نیز به مواد اضافه کنید، حرارت را کم کنید و بگذارید ۴ تا ۵ دقیقه‌ی دیگر بپزد.

– در حالی که گوجه‌فرنگی روی حرارت به آرامی می‌جوشد، سراغ بادمجان بروید.

– در این مرحله، آماده کردن بادمجان برشته شده بسیار راحت خواهد بود (گرچه ممکن است هنوز داغ باشد، پس مراقب باشید).

– با استفاده از یک قاشق، گوشت بادمجان را به راحتی از پوست آن جدا کنید.

– پوست آن را دور بریزید.

– بادمجان را ریز خرد کنید، و آن را داخل تابه بریزید، و با گوجه‌فرنگی خوب مخلوط کنید.

– ۳-۴ دقیقه مواد را بپزید و سپس گرام ماسالا را اضافه کنید.

– هم بزنید و اجازه بدهید چند دقیقه‌ی دیگر نیز بپزد.

– ۱ فنجان برگ گشنیز خرد شده را نیز اضافه کنید.

– مواد را هم بزنید و شعله را خاموش کنید.

۳. کریسپی فینگرز – بادمجان

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

کریسپی فینگرز بادمجان

مواد مورد نیاز:

– ۲ عدد بادمجان (برینجال)

– یک عدد تخم‌مرغ

پونه‌ی کوهی (اورگانو)

– نمک

– فلفل چیلی به صورت پوسته پوسته، ۱ قاشق چایخوری

آرد برنج ۴ قاشق غذاخوری

– آرد سوخاری ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه‌ی کریسپی فینگرز بادمجان:

– ابتدا بادمجان را به صورت نوارهای هم سایز انگشت برش بزنید و آن را در آب بگذارید.

– یک کاسه بردارید و تخم‌مرغ، مقداری اورگانو، نمک و فلفل چیلی را اضافه کنید.

– سپس آرد برنج و نمک را به مواد بالا اضافه کنید.

– بادمجان‌های برش خورده را در آرد برنج بغلطانید و بعد آن‌ها را در مخلوط تخم‌مرغ فرو کنید.

– دوباره بادمجان‌ها را در آرد برنج بغلطانید و در مخلوط تخم‌مرغ فرو کنید.

– سپس بادمجان‌ها را به آرد سوخاری آغشته کنید و در نهایت آن‌ها را در روغن سرخ کنید.

– این غذا خیلی ساده است و آماده کردن آن زمان زیادی نیاز ندارد.

– این غذا را با سس گوجه‌فرنگی سرو کنید.‍ نوش جان!

۴. نوع دیگری از کاری بادمجان

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

مواد مورد نیاز:

– بادمجان‌های ریز ۲۰۰ گرم

– ۱ عدد پیاز

– نمک

– خمیر زنجبیل و سیر ۱ قاشق چایخوری

– زردچوبه ۱/۴ قاشق چایخوری

– گوجه‌فرنگی ۲ عدد

نارگیل (رنده شده) ۲ قاشق غذاخوری

– پودر فلفل چیلی یک قاشق غذاخوری

– پودر گشنیز ۱ قاشق غذاخوری

– روغن برای سرخ کردن

– دانه‌ی خردل ۱/۴ قاشق چایخوری

– تخم شنبلیله ۱/۴ قاشق چایخوری

– چیلی قرمز ۴ عدد

– لوبیای سیاه

– برگ کاری ۲ قاشق

آب تمبر هندی ۱/۴ فنجان

– شکر زرد یک تکه‌ی کوچک

طرز تهیه:

– روغن را در یک تابه گرم کنید و به مدت ۲ دقیقه پیاز و نمک را در آن تفت بدهید.

– سپس خمیر سیر و زنجبیل، زردچوبه، گوجه‌فرنگی، نارگیل رنده شده، پودر چیلی و پودر گشنیز را اضافه کنید.

– در تابه را بگذارید و آن را به مدت ۲ دقیقه طبخ کنید.

– پس از آن‌که شعله را خاموش کردید و کمی صبر کردید تا خنک شد، آن را در مخلوط کن بریزید و پوره کنید.

– روغن را در یک تابه گرم کنید، بعد دانه‌های خردل، دانه‌های شنبلیله، چیلی قرمز، لوبیای سیاه (اختیاری)، برگ‌های کاری را در آن بریزید و خمیر آماده شده از پیاز، گوجه‌فرنگی و نارگیل را به آن اضافه کنید.

– مواد را خوب مخلوط کنید، درب ضرف را روی آن بگذارید و اجازه بدهید به مدت ۵ تا ۶ دقیقه‌ی دیگر هم بپزد.

– آب تمبر هندی را اضافه کنید، هم بزنید، سپس شکر زرد را اضافه کنید.

– هنگامی که به جوش آمد، بادمجان‌های کوچک سرخ شده و نمک را اضافه کنید، آن‌ها را خوب مخلوط کنید، و چند دقیقه‌ی دیگر هم صبر کنید تا کمی بیش‌تر بپزد.

– سپس شعله را خاموش کنید.

– شما می‌توانید این غذا را با برنج یا روتی سرو کنید.

۵. کاپوناتا سیسیلی

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

مواد مورد نیاز:

– ۱ بادمجان بزرگ

– ۱ پیاز بزرگ خرد شده

– ۳ تا ۴ ساقه کرفس، خرد شده

– ۳ تا ۴ گوجه‌فرنگی (یا یک قوطی کوچک)

– ۱ قوطی کوچک هندوانه‌ی کوهی

– ۱/۴ فنجان زیتون سیاه خردشده

– ۲ قاشق غذاخوری شکر

– ۴ قاشق غذا خوری سرکه

– روغن زیتون برای سرخ کردن

– نمک کوشر / پودر فلفل تازه برای بهبود طعم و مزه‌ی غذا

طرز تهیه:

– بادمجان را به صورت مکعب‌های کوچک خرد کنید و آن‌ها را در روغن داغ به مدت حدود ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که نرم و کمی قهوه‌ای شوند، سرخ کنید و سپس شعله را خاموش کنید.

– پیاز را در همان روغن سرخ کنید؛ وقتی پیاز قهوه‌ای طلایی شد، کرفس و گوجه‌فرنگی را اضافه کنید.

– اجازه بدهید مواد روی حرارت متوسط به مدت ۱۵ دقیقه بپزند.

– هندوانه‌ی کوهی و زیتون را اضافه کنید.

– بادمجان را به این مخلوط اضافه کنید.

– در یک کاسه‌ی مخصوص مایکروویو، شکر را به سرکه، نمک و فلفل اضافه کنید.

– به مدت ۳۰ ثانیه آن‌ها را در مایکروویو رارت بدهید، و این ترکیب گرم را به بادمجان اضافه کنید.

– درب تابه را بگذارید و به مدت تقریبا ۲۰ دقیقه روی شعله‌ی متوسط آن‌ را حرارت بدهید و هر از گاهی آن را هم بزنید.


خواص بادمجان برای دیابت

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

بادمجان می‌تواند قند خون را کنترل کند زیرا فیبر زیادی دارد.

فیبر، از سرعت هضم می‌کاهد و جذب قند را کُند می‌کند.

شاخص گلیسمی پایین بادمجان باعث می‌شود غذای مفیدی برای دیابتی‌ها باشد چون باعث افزایش ناگهانی قند خون نمی‌شود.


بادمجان قرمز

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

بادمجان قرمز گرد یک محصول کوچک و گرد مثل گوجه فرنگی می‌باشد که طعمی شیرین و خوشمزه دارد زیستگاه این گیاه ژاپن است و بیشتر در کنار غذا از آن استفاده می‌شود.

بادمجان جزء محصولات فصل گرم می‌باشد به همین خاطر دمای بالا برای رشد بهتر آن مناسب است، این گیاه نسبت به سرما مقاومت ندارد و سرما باعث از بین رفتن آن می‌شود.

شرایط ظاهری بادمجان قرمز گرد

گیاهی یک ساله با میوه‌های تخم مرغی شکل است ساقه های این واریته بسیار قوی، خشن و پوشیده از کرک می‌باشد برگ‌های این گیاه پهن، کشیده و رنگ گل‌های آن بنفش است.


خواص پوست بادمجان

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

پوست بادمجان بنفش یک منبع فیتوکمیکال به نام آنتوسیانین.که یک منبع آنتی اکسیدان است و با بیماریهای سرطان، التهاب و بیماری های عصبی مقابله می کند.

یک فنجان ‏بادمجان‬ خرد شده ۳۵ ‫‏کالری‬، ۰ گرم چربی، ۸ گرم کربوهیدرات، ۲.۵ گرم فیبر و ۰.۸۳ گرم پروتئین دارد.

ویتامین های موجود در بادمجان شامل پتاسیم، آهن، فولات، ویتامین K و ویتامین C است.

پوست بادمجان بنفش یک منبع فیتوکمیکال به نام آنتوسیانین.

که یک منبع آنتی اکسیدان است و با بیماریهای سرطان، التهاب و بیماری های عصبی مقابله می کند.

بادمجان پروتئین ناقص دارد، اما همراه با دانه های مختلف و یا حبوبات یک پروتئین کامل است.

بر خلاف بسیاری از میوه های دیگر، بادمجان بهترین خوردنی است به شرط آنکه درست پخته شود.

بافت اسفنجی و محکم آن برای کباب کردن، سرخ کردن، پختن مناسب است بادمجان باید کاملا پخته شود تا بهترین عطر و طعم را داشته باشد برخی از بادمجان ها تلخ هستند برای از بین بردن تلخی آن قرار دادن بادمجان در آب نمک بمدت تیم ساعت است سپس با آب سرد شسته و استفاده کنید. 


خواص کلاهک بادمجان

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

کاهش قند خون با مواد غذایی امری امکان پذیر است به گونه ای که احساس ضعف نکنید و مدت زمان بیشتر حس سیری داشته باشید. کاهش قند خون با کلاه سبز بادمجان روشی است که در طب سنتی به آن اشاره شده و مورد استفاده قرار می گیرد.


طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

خواص بادمجان, مضرات بادمجان, طبع بادمجان, پخت بادمجان, خواص بادمجان برای دیابت, بادمجان قرمز, خواص پوست بادمجان, خواص کلاهک بادمجان, طرز تهیه کلاهک بادمجان برای دیابت

کلاهک بادمجان را جوشانده و آب آن را بخورند با این روش قند ۶۰۰ به زیر ۱۰۰ خواهد رسید

توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت سایت ویکی ویو فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.
Subscribe
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments